Piszecie, że jadąc przodem nie ma widoczności... a jadąc tyłem - byłaby? :O
Pragnąc przekazać Ci nieco wiedzy z zakresu techniki operowania pojazdem transportu bliskiego, a konkretnie wózkiem jezdniowym podnośnikowym (popularnie zwanym „wózkiem widłowym”), uprzejmie informuję, że wybór kierunku jazdy — to jest przodem bądź tyłem — powinien być dokonywany w oparciu o nadrzędną zasadę zapewnienia maksymalnej widoczności pola manewrowego oraz niezachwianego bezpieczeństwa osób i mienia znajdujących się w otoczeniu pojazdu.
I. Jazda przodem (widłami do kierunku jazdy):
Zaleca się poruszanie przodem w sytuacjach, gdy:
Ładunek nie ogranicza pola widzenia operatora, tj. nie przekracza znacznie wysokości masztu, nie jest szeroki ani nie przesłania bezpośredniego toru jazdy.
Operator ma możliwość bezpośredniej obserwacji przeszkód, pieszych i innych pojazdów znajdujących się na drodze przejazdu.
Istnieje konieczność precyzyjnego manewrowania przy podjeżdżaniu do regału, rampy lub innego punktu załadunku/rozładunku – jazda przodem umożliwia dokładne ustawienie wideł względem ładunku.
II. Jazda tyłem (widłami do tyłu):
Zdecydowanie rekomenduje się jazdę tyłem, gdy:
Ładunek transportowany zasłania pole widzenia, uniemożliwiając operatorowi pełną obserwację drogi przed pojazdem.
Zachodzi konieczność zachowania szczególnej ostrożności w przestrzeniach wąskich, ograniczonych lub z intensywnym ruchem pieszych, gdzie niekontrolowane przesunięcie ładunku mogłoby prowadzić do zagrożenia.
Panują warunki ograniczonej widoczności (np. przy zjeżdżaniu z rampy, w magazynach z wysokimi regałami), a jazda tyłem umożliwia lepszy ogląd przestrzeni za pojazdem, zapewniając tym samym bezpieczniejsze przemieszczanie się.
III. Uzupełniające uwagi eksploatacyjne:
Pod żadnym pozorem nie należy poruszać się przodem, jeśli ładunek ogranicza widoczność operatora, albowiem jest to sprzeczne z zasadami bezpiecznej eksploatacji i może skutkować poważnym zagrożeniem.
Zaleca się każdorazowe użycie lusterek bocznych, a w przypadku ograniczonej widoczności – rozważenie zatrudnienia sygnalisty.
Należy zawsze przestrzegać przepisów BHP, zaleceń producenta wózka oraz wewnętrznych procedur zakładu pracy.
Żeby tak zap🤬lać widlakiem do przodu bez widoczności to trzeba być mocno jebniętym.
Pragnąc przekazać Ci nieco wiedzy z zakresu techniki operowania pojazdem transportu bliskiego, a konkretnie wózkiem jezdniowym podnośnikowym (popularnie zwanym „wózkiem widłowym”), uprzejmie informuję, że wybór kierunku jazdy — to jest przodem bądź tyłem — powinien być dokonywany w oparciu o nadrzędną zasadę zapewnienia maksymalnej widoczności pola manewrowego oraz niezachwianego bezpieczeństwa osób i mienia znajdujących się w otoczeniu pojazdu.
I. Jazda przodem (widłami do kierunku jazdy):
Zaleca się poruszanie przodem w sytuacjach, gdy:
Ładunek nie ogranicza pola widzenia operatora, tj. nie przekracza znacznie wysokości masztu, nie jest szeroki ani nie przesłania bezpośredniego toru jazdy.
Operator ma możliwość bezpośredniej obserwacji przeszkód, pieszych i innych pojazdów znajdujących się na drodze przejazdu.
Istnieje konieczność precyzyjnego manewrowania przy podjeżdżaniu do regału, rampy lub innego punktu załadunku/rozładunku – jazda przodem umożliwia dokładne ustawienie wideł względem ładunku.
II. Jazda tyłem (widłami do tyłu):
Zdecydowanie rekomenduje się jazdę tyłem, gdy:
Ładunek transportowany zasłania pole widzenia, uniemożliwiając operatorowi pełną obserwację drogi przed pojazdem.
Zachodzi konieczność zachowania szczególnej ostrożności w przestrzeniach wąskich, ograniczonych lub z intensywnym ruchem pieszych, gdzie niekontrolowane przesunięcie ładunku mogłoby prowadzić do zagrożenia.
Panują warunki ograniczonej widoczności (np. przy zjeżdżaniu z rampy, w magazynach z wysokimi regałami), a jazda tyłem umożliwia lepszy ogląd przestrzeni za pojazdem, zapewniając tym samym bezpieczniejsze przemieszczanie się.
III. Uzupełniające uwagi eksploatacyjne:
Pod żadnym pozorem nie należy poruszać się przodem, jeśli ładunek ogranicza widoczność operatora, albowiem jest to sprzeczne z zasadami bezpiecznej eksploatacji i może skutkować poważnym zagrożeniem.
Zaleca się każdorazowe użycie lusterek bocznych, a w przypadku ograniczonej widoczności – rozważenie zatrudnienia sygnalisty.
Należy zawsze przestrzegać przepisów BHP, zaleceń producenta wózka oraz wewnętrznych procedur zakładu pracy.
On się tam tego chłopa nie spodziewał, dodatkowo chłop szed równolegle do kierunku jazdy! . Jestem ekspertem nie dziękujcie za wyjaśnienie