Tyle że to kolejka do ładowarki z darmowym prądem od Tesli, a nie do zwykłej ładowarki. Dawniej Tesle tak był sprzedawane na Zachodzie, że mają darmowy prąd, wpierw było bez ograniczeń, później na jakiś czas, oczywiście tylko w punktach Tesli i tu jest taka sytuacja. Jak ktoś chce zapłacić naładuje bez kolejki na jednej z dziesiątek tysięcy stacji w Szwecji.
Proces spalania wodoru w takim silniku ma małą sprawność. Dużo wyższą osiągają wodorowe ogniwa paliwowe, tylko że są kurewsko drogie.
I tu jest problem. Jeśli wodór byłby tani, to mimo kiepskiej sprawności bardziej opłacałoby się go spalać. Ale na razie tani nie jest, więc jedno i drugie wychodzi drogo.
podpis użytkownika
J🤬 ruską propagandę, i tych co ją szerzą też.To się nazywa lokomotywa.
Poważnie. Taki napęd jest w użyciu w dieslowskich lokomotywach od dziesiątek lat. Chodzi o to, że przy napędzie czysto mechanicznym ze względu na masę składu skrzynia biegów musiałaby ich mieć przynajmniej kilkanaście i ciągle paliłoby się sprzęgło. A tak, nie ma skrzyni, ani sprzęgła. Jest diesel, generator i silniki elektryczne przy kołach.
W aucie byłoby to bez sensu.
@: Łatwiej jest zrobić stację ładującą niż stację benzynową. Jak będzie więcej samochodów to będzie więcej stacji. Proste. Ta technologia jeszcze raczkuje, nie ma co się spodziewać od razu, że wszystko będzie pięknie i na full.
No ma to trochę sensu, audi wystawia coś takiego w rajdach i nazywa się audi q etron
podpis użytkownika
J🤬 ruską propagandę, i tych co ją szerzą też.Toyota opracowała już technologię magazynowania wodoru podobną do LPG pierwsze testowe samochody miały zasięg ok 60km teraz ponad 200km między tankowaniami Dodam tylko że Polska jest na trzecim miejscu w europie jeśli chodzi o produkcje szarego wodoru z gazu ziemnego
I do czego podłączą te ładowarki? Bo elektrowni nie postawią z dnia na dzień, to samo z siecią przesyłową. Prąd z paneli albo wiatraków jest albo nie.
podpis użytkownika
Nie wierzę w piekło widząc do czego jest człowiek na ziemi zdolny.Czyli mówisz o toyocie Miray dostępnej u nas w kraju. A co do technologii to w LPG jest ciśnienie 20 bar, a w wodorze min 700 bar.
Do 2030 w Polsce będzie zainstalowane, tak jak idzie wzrost 50GW fotowoltaiki. Bo lecą na grubo z montażem. W pomorskim idzie już atomowka, farma na morzu, magazyn energii. I auto ładujesz w nocy gdy jest zastój i marnujemy energię nie wykorzystywaną. Do tego tanszą. Udział oze już przewyższa węgiel. No i ty kupisz rowerek i bedzieszxw domu krecił do sieci. To wszystko też nie dzieje się jutro tylko wspólnie się dostosowuje. Jak ilość elektryków na drogach.
Widzisz, Japoński rząd określił jasno że wodór dla Japonii jest paliwem przyszłości, dotuje i promuje i współfinansuje tam badania nad tym paliwem. Jeżeli u nas politycy również by myśleli głową to wszystko ruszyło by z kopyta znacznie szybciej, gdyż nad tym pracowało by znacznie więcej firm i naukowców. Pozyskanie wodoru może być tanie, już od dawna nie są potrzebne do tego platynowe elementy, dodatkowo jak wcześniej pisałem są technologie które pozwalają na produkcję wodoru z amoniaku i tym samym produkcję składników nawozów, co dodatkowo czyni ten wodór tańszym. Tylko tutaj potrzeba polityków którzy o tym wiedzą, i mają wolę działania na korzyść zarówno planety jak i ludzi, a przede wszystkim ludzi. Jednak poza Japonią panuje inna mentalność, politycy wywodzą się z ludu, a jaki mamy lud, no cóż nawet lektura tego wątku pokazuje że mocno odstający od ludu Japonii. Delikatnie mówiąc.
podpis użytkownika
Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość.
15min do pełna? chyba z 90% naładowania
Ale copium, bo nie stać was na elektryka, to będziecie sobie wmawiać, że spalinowe niezastąpione