Wysłany:
2019-07-10, 16:03
, ID:
5460741
2
Zgłoś
Nowoczesne silniki to tzw TurboFun'y. Przed sekcją niskiego ciśnienia masz ogromny wentylator. Trochę jak w TurboPropie tylko, że wszystko zamknięte w obudowie. Jest Fun (wolnoobrotowy wentylator) --> rotor sprężarki --> stator sprężarki ... i tak kilka razy, aż do dyfuzora i komór spalania. Także ni jest tak, że pierwsza sekcja się nie obraca. Co do kształtu łopatek to się z tobą zgadzam, ma to jednak bardziej na celu rozpędzanie powietrza w turbinie niż wymuszanie obiegu. Najcześciej występujące są łopatki typu Impulso - Reaktywnych. V rośnie, P i T maleje. Silniki wiadomo są odporne na rozerwanie, jednak dla bezpieczeństwa lepiej uszkodzony silnik zatrzymać by np. nie doszło do pożaru który to już może być ryzykowny. Tak jak płomień z paliwa łatwo zagasić w silniku, to rozgrzany do czerwoności palący się metal już nie.