@Up nie mylisz się ale jeszcze nie montują
![]()
podpis użytkownika
:oneko:idea dpf-u jest debilna - magazynowanie sadzy i innego gówna po to, aby to i tak wypuścić w powietrze na jakiejś trasie...
sama idea DPF-u jest dobra, gorzej z wykonaniem i konserwacją, bo to jednak metale szlachetne.
głównym powodem zapełnienia dpf-u jest sadza powstająca ze spalania ropy, rzadziej z oleju - popatrz ile w silniku spalisz oleju, a ile samego paliwa... dlatego idea wsadzania dpf-a do benzyniaka jest debilna, bo tej sadzy i innych cząstek stałych powstanie tyle co nic...@kokos_123
a jeśli powiem Ci że głównym powodem zapełniania DPF'u są pozostałości oleju a benzyniaki są mniej szczelne z uwagi na rodzaj zapłonu, to nie wiem czy będzie tak różowo.
podpis użytkownika
:oneko:wam się chyba pomieszało co jest zadaniem DPF-u, zadanie DPF-u to chemiczna reakcja niektórych szkodliwych tlenków z metalami szlachetnymi i ich neutralizacja. Zbieranie "sadzy" i jej późniejsze wypalanie to nie rola DPF-u, a jedynie konsekwencja zastosowania w autach.
Przez to że nie będzie tak źle, mam na myśli rodzaj syfu jaki powstaje w wydechu benzyniaka, w porównaniu do diesla.
właśnie że się mylisz kolego, reakcja z metalami szlachetnymi to rola katalizatora, zaś dpf magazynuje sadzę - zresztą nazwa mówi sama za siebie, bo jest to filtr cząstek stałych
poza tym jakie metale szlachetne w dpf-ie? pierwsze najtańsze dpf-y miały siatkę ceramiczną...
podpis użytkownika
:oneko: