Kolezanko wlaczamy w holowanymna autostradach i drogach szybkiego ruchu, a holowac mozna tylko do pierwszego zjazdu.
Wg przepisów KD:
Podczas holowania pojazdu nie włącza się świateł awaryjnych. Światła awaryjne są przeznaczone do używania, gdy pojazd jest unieruchomiony z powodu awarii lub w sytuacji zagrożenia, a nie w trakcie ruchu. W holowanym pojeździe należy włączyć światła postojowe lub, w razie ograniczonej widoczności, światła pozycyjne.
No to jak w końcu?
Ja też bylam uczona, że w pojeździe w ruchu NIE WOLNO włączać awaryjnych.
Nie bede sie wymadrzal, ale ja to znam tak:
"W jakich sytuacjach należy włączyć światła awaryjne podczas holowania?
1. Awaria pojazdu na drodze ekspresowej lub autostradzie
W przypadku awarii pojazdu na drodze ekspresowej lub autostradzie, włączenie świateł awaryjnych jest obowiązkowe. To szczególnie ważne w sytuacjach, gdy pojazd znajduje się na pasie awaryjnym lub w miejscu, gdzie może stwarzać zagrożenie dla innych uczestników ruchu.
2. Holowanie w warunkach ograniczonej widoczności
Jeśli holowanie odbywa się w nocy, podczas mgły lub w innych warunkach ograniczonej widoczności, włączenie świateł awaryjnych może pomóc zwiększyć widoczność obu pojazdów. Jest to szczególnie istotne na drogach o dużym natężeniu ruchu.
3. Holowanie w mieście
Podczas holowania w ruchu miejskim, włączenie świateł awaryjnych nie jest zazwyczaj wymagane, ale może być przydatne w sytuacjach, gdy pojazdy muszą poruszać się wolniej niż inne uczestnicy ruchu.
4. Holowanie w sytuacjach wyjątkowych
W sytuacjach, gdy holowanie stwarza szczególne zagrożenie (np. uszkodzony pojazd zajmuje pas ruchu), włączenie świateł awaryjnych na obu pojazdach może być dodatkowym środkiem ostrożności."
Odpowiednie oznaczenie pojazdów
Pojazd holowany musi być oznaczony trójkątem ostrzegawczym, umieszczonym w widocznym miejscu z tyłu pojazdu.
W przypadku braku trójkąta, należy włączyć światła awaryjne.