Rozbraja mnie marudzenie ludzi o superszybkich liniach bez poznania reali贸w.. Zanim taki superszybki sk艂ad si臋 rozp臋dzi do tych magicznych 300 na godzin臋, zd膮偶y 艂adny kawa艂ek trasy przejecha膰 - tego typu sk艂ady jad膮 od A do B oddalonych od siebie o 艂adne setki km, bo czas rozp臋dzenia si臋 do podanej pr臋dko艣ci to nie takie hop siup jak w przeci臋tnym pekapowskim kiblu. U nas z racji relatywnie kr贸tkich dystans贸w mi臋dzymiastowych takie rozp臋dzanie dziada do niebotycznych pr臋dko艣ci nie ma sensu, bo.. nie zd膮偶y艂by si臋 rozkula膰, a ju偶 trza dawa膰 po hamulcach. Nasze 'rekordowe' 160km/h starcza zupe艂nie, baa, st贸wka jest 艂adn膮 pr臋dko艣ci膮, problem tyczy dostosowania linii do takich pr臋dko艣ci. Rodzimy tabor spokojnie te 120 wyci膮ga, 艣mia艂o do 160 dobije, ale.. nie ma gdzie. Raptem CMK, w臋gl贸wa i kilka pomniejszych odcink贸w pozwala si臋 porz膮dnie rozp臋dzi膰.
..dodatkowo.. polskie firmy produkuj膮ce tabor - PESA, Newag, ZNLE wydaj膮 naprawd臋 przekozackie maszyny, ostatnio pierwsza za艂apa艂a si臋 na kontrakt u Niemc贸w zachwyconych naszymi sk艂adami, bior膮cych w ilo艣ciach hurtowych maszyny najnowszej generacji.. ale kto by chcia艂 o tym wiedzie膰..
Leasingowane i kupione Traxxy i Siemensy r贸wnie偶 wyci膮gaj膮 porz膮dne pr臋dko艣ci - problem le偶y w braku miejsca do wykorzystania ich w pe艂ni mo偶liwo艣ci.