Pytam się autentycznie bo nigdy nie miałem automatu. Czy jak zostawił bym na drive to auto zachowuje się tak jakbym zostawił je na biegu?
Śpiesze w wyjaśnieniem. Najprawdopodobniej auto z automatyczną skrzynią biegów zostało zostawione na pozycji P skrzyni biegów bez zaciągniętego hamulca ręcznego. Ta pozycja P czyli postój ma w sobie bolec o średnicy około 8 milimetrów, która blokuje skrzynie biegów. I wyobraźcie sobie teraz że taki grubszy drut cieńszy od palca utrzymuje na sobie ciężar ponad 2 ton na takiej górce. Musi w końcu jebnąć. Pamiętajcie zaciągajcie ręczny w automatach.
Śpiesze w wyjaśnieniem. Najprawdopodobniej auto z automatyczną skrzynią biegów zostało zostawione na pozycji P skrzyni biegów bez zaciągniętego hamulca ręcznego. Ta pozycja P czyli postój ma w sobie bolec o średnicy około 8 milimetrów, która blokuje skrzynie biegów. I wyobraźcie sobie teraz że taki grubszy drut cieńszy od palca utrzymuje na sobie ciężar ponad 2 ton na takiej górce. Musi w końcu jebnąć. Pamiętajcie zaciągajcie ręczny w automatach.
Śpiesze w wyjaśnieniem. Najprawdopodobniej auto z automatyczną skrzynią biegów zostało zostawione na pozycji P skrzyni biegów bez zaciągniętego hamulca ręcznego. Ta pozycja P czyli postój ma w sobie bolec o średnicy około 8 milimetrów, która blokuje skrzynie biegów. I wyobraźcie sobie teraz że taki grubszy drut cieńszy od palca utrzymuje na sobie ciężar ponad 2 ton na takiej górce. Musi w końcu jebnąć. Pamiętajcie zaciągajcie ręczny w automatach.
Pewnie zależy od samochodu, w moim po wyłączeniu silnika, drążek automatycznie wraca do pozycji wyjściowej i włącza (P)arking dodatkowo też załącza automatyczny ręczny. Ale w przypadku mechanicznej dźwigni, automatycznej skrzyni biegów np w quadach nie mam pojęcia jak to się zachowuje, na bank nie jest to rekomendowane