Heliar napisał/a:
Dupa, a nie zwarcie, zwyczajnie zaciągnął wodę do garów i w p🤬du cały silnik.
Czasem się lepiej nie odzywać

Czy ja piszę o odpalaniu silnika... Co za ludzie tu siedzą.
W większości samochodów mamy 4 pozycyjny przełącznik zapłonu w stacyjce.
LOCK-ACC-ON-START
1. Pozycja “LOCK”, czyli blokada kierownicy, ochrona przed kradzieżą, kierownicą nie można kręcić. Tylko w tej pozycji można włożyć i wyjąć kluczyk ze stacyjki. Jeżeli występuje problem z przekręceniem kluczyka z pozycji LOCK na ACC, to należy najpierw poruszać kierownicą w prawo i lewo, by zwolnić blokadę, dopiero wówczas przekręcić kluczykiem na pozycję ACC.
2. Pozycja “ACC” lub “I”, czyli ACCESSORY, akcesoria takie jak wycieraczki, elektryczne szyby, radio, nawiew otrzymują zasilanie +12V. W tej pozycji deska rozdzielcza nie jest oświetlona i nie pokazuje najważniejszych wskaźników.
3. Pozycja “ON” lub “II”, czyli WŁĄCZONY ZAPŁON (silnik nie jest włączony), wszystkie kontrolki się świecą, powoduje to szybsze rozładowanie akumulatora, dlatego w tej pozycji nie powinniśmy zostawiać kluczyka zbyt długo, jeśli silnik nie jest uruchomiony. Akcesoria mają zasilanie +12v. Podczas rozruchu silnika, niektóre odbiorniki elektryczne mogą tracić chwilowo zasilanie np. RADIO, OŚWIETLENIE, by zmaksymalizować wydajność rozruchu silnika.
4. Pozycja “START” lub “III”, czyli ROZRUCH silnika, rozrusznik silnika będzie działał do momentu zwolnienia kluczyka i samoczynnego powrotu do pozycji “ON”. Silnik pracuje, alternator ładuje akumulator napięciem ok 14.4V lub innym, zależnie od rodzaju układu zasilania w pojeździe.
Lukkwa napisał/a:
Z tego co widzę, jest to Renault Clio III generacji, więc nie było tam wynalazku pod tytułem "karta", tylko zwykła stacyjka ze standardowym kluczykiem.
Był był, głównie karta.