Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
 
Marzec 2024
PN WT ŚR CZ PT SO ND
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Kwiecień 2024
PN WT ŚR CZ PT SO ND
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Maj 2024
PN WT ŚR CZ PT SO ND
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Inkluzywny Performans w Narodowej Galerii

V................l • 2024-04-11, 10:19
"Żywiołem głosów oczyścimy architekturę Zachęty, wpuścimy do niej świeże powietrze i obudzimy energię, by przygotować ją na nowe czasy. Autorytarny sposób zarządzania, ideologizacja programu i powrót do stęchłych poglądów zabrudziły gmach" - podkreślała kurator wydarzenia Anda Rottenberg.

"Moją ambicją jest to, żeby nikt nie był już wykluczany w polskiej kulturze, niezależnie od poglądów i form, jakich używa. To jedna z głównych i najważniejszych galerii narodowych w Polsce. Po okresie jednostronnych projektów ideologicznych właśnie się otwiera na wszystkich i wszystko, co jest sztuką" - Bartłomiej Sienkiewicz, minister kultury obecny na wydarzeniu.

Małe sprostowanie, bo pan minister chyba znowu się nawciągał proszków: Zachęta to JEDNA I JEDYNA W NASZYM KRAJU Galeria Narodowa (a nie jedna z kilku). Ciekaw jestem co sadole myślą na takie urządzenie naszej narodowej galerii? Czy rzeczywiście performans był wystarczająco inkluzywny? Czy wszyscy sadole czują się teraz włączeni w główny nurt?

Filmy: Twitter Paweł Kowal