Sytuacja wygl膮da w ten spos贸b: Audi rozpocz臋艂o manewr wyprzedzania Passata i chcia艂o go zako艅czy膰 wracaj膮c na prawy pas. Przed wykonaniem zjazdu kierowca wrzuci艂 kierunkowskaz. Na zdj臋ciu wida膰 moment zapalenia si臋 lampki i jest to moment, kiedy Audi jest na r贸wni z Passatem. A motocykl jedzie prawid艂owo swoim pasem. Na tym odcinku drogi jest ograniczenie do 70 km/h, kt贸re motocykl ewidentnie 艂amie, co jest wydaje si臋 bezpo艣redni膮 przyczyn膮 zaj艣cia, bo tak du偶a pr臋dko艣膰 nie pozwala mu na zarejestrowanie prawid艂owo sygnalizowanego manewru zjazdu na prawy pas Audi. W zasadzie jego pr臋dko艣c jest tak du偶a, 偶e zanim kierunkowskaz mignie 2 raz ten zd膮偶y艂 ju偶 wyprzedzi膰 Passata przeciskaj膮c si臋 w w luk臋 mi臋dzy samochodami. Zrobi艂 to widz膮c, 偶e Audi trzyma si臋 blisko linii, a decyzj臋 o wyprzedzeniu Passata musia艂 podj膮膰 znacznie wcze艣niej (poniewa偶 nie zwolni艂), licz膮c si臋 z tym, 偶e b臋dzie musia艂 si臋 przeciska膰 pomi臋dzy 2 samochodami na lewym i prawym pasie.
Moim zdaniem jest to niezachowanie szczeg贸lnej ostro偶no艣ci podczas wyprzedzania przez motocyklist臋 i z艂amanie art.3 nara偶aj膮c innych uczestnik贸w ruchu na niebezpiecze艅stwo, oraz znaczne przekroczenie pr臋dko艣ci, poniewa偶 zak艂adam, 偶e Audi r贸wnie偶 70 przekracza, no i nie upewni艂 si臋, czy mo偶e bezpiecznie wykona膰 manewr na drodze.