Wysłany:
2017-07-23, 17:50
, ID:
4988408
13
Zgłoś
@jazeck korkociąg jest następstwem tzw. przeciągnięcia czyli momentu, w którym skrzydła samolotu są pod zbyt dużym kątem w stosunku do opływającego je powietrza. Strugi powietrza wówczas odrywają się od skrzydła i traci ono siłę nośną. W tym przypadku przyczyną mogła być zbyt mała prędkość samolotu przy wznoszeniu lub za duży kąt wznoszenia. Do tego mogły dojść czynniki zewnętrzne np. nagły podmuch powietrza. Samo przeciągnięcie i późniejszy korkociąg jest do opanowania w przypadku gdy statek powietrzny posiada wystarczającą wysokość. Wtedy albo przeciwdziała się przeciągnięciu np. przez zwiększenie prędkości lub w przypadku gdy statek powietrzny znajdzie się w korkociągu, wyprowadza się z niego. Warunkiem tutaj jest, tak jak napisałem wcześniej jest odpowiednia wysokość. Dużo bardziej niebezpieczne są takie sytuacje na małych wysokościach i kończą się najczęściej jak w tym przypadku.