@Zakapior. Szpera niczego nie blokuje, jest to mechanizm który ma za zadanie przenosić moment obrotowy na to koło które stawia większy opór. W autach FWD najczęściej stosowane rozwiązanie to Mechanizm Torsen --->
pl.wikipedia.org/wiki/TorSen
Lub Haldex, ale to troszke inna sprawa...
W tylnionapędówkach może być ten sam mechanizm, lub jemu podobny. Zaspawanie dyfra to inaczej "szpera 100%" i jest stosowana głównie przez ludzi którzy chcą driftować, ale mają tylko 4 tysie na stare e36, ludzie robiący to zawodowo stosują najczęściej wymienione wcześniej mechanizmy, bądź "zacieśniają" przełożenie dyferencjału.
Elektroniczna szpera, to np ATTS (Automatic Torque Transmision System) stosowany przed Honde w modelu Prelude w ostatniej generacji. Jest to system sterowany elektronicznie w przeciwieństwie do mechanicznego TorSen'a, ale skutek działania z grubsza ten sam.