Ja poje藕dzi艂em Dualtron Thunderem kilka miesi臋cy, ale nawet i tak te przep艂acone g贸wno za 20 000 z艂 si臋 rozsypa艂o po zrobieniu 1000 km. Czasami szukam sobie nowych do艣wiadcze艅, ale nie jestem a偶 tak poj馃がy, aby wk馃がia膰 kierowc贸w samochod贸w. Ja im zje偶d偶a艂em z drogi i stara艂em si臋 by膰 jak najmniej wk馃がiaj膮cy. Nawet kierunkowskazy kaza艂em zainstalowa膰 i lusterko boczne, 偶eby podnie艣膰 bezpiecze艅stwo choc troch臋. W mie艣cie to wiadomo, g艂ownie po 艣cie偶kach rowerowych lub chodnik, ale na chodniku by艂o max 15 km/h. Jak si臋 robi艂o g臋sto i ciasno to schodzi艂em i prowadzi艂em sprz臋t, bo nie chcia艂em nikogo potr膮ci膰. Za miastem je藕dzi艂em tylko poboczem, bo mia艂em dobre warunki do zasuwania 80 km/h (pobocze z asfaltu), ale ubrany mia. Jak kto艣 chce zmotoryzowanym jedno艣ladem je藕dzi膰, to tylko skuter albo motocykl. Hulajnogi s膮 ulepione z g贸wna i rozpadaj膮 si臋 szybciej, ni偶 rowery czy byle jakie chi艅skie skuterki kupione za te same pieni膮dze.
I to fabrycznie tyle wyci膮ga? 80 km/h? Powa偶nie pytam. Sam mia艂em kiedy艣 5-konn膮 dwusuwow膮 pierdziaw臋 50cc ale to robi艂o 80 tylko z g贸rki po zdj臋ciu ogranicznika. A偶 mi si臋 wierzy膰 nie chce, 偶e te elektryczne g贸wna maj膮 taki pa艂er...
Tak. Odcinka elektroniczna jest na 99 km/h, ale w realnych warunkach pozwala na max 80 km/h na p艂askiej, asfaltowej drodze i bezwietrznej pogodzie. Wystarczy s艂aby wiatr i Vmax spada do ok. 70 km/h. Ale tak膮 pr臋dko艣膰 mo偶na wycisn膮膰 tylko z zimnym sterownikiem i tylko przez 1-2 km. Potem sterownik si臋 przegrzewa i spada drastycznie moc.
Wyszed艂 ju偶 model Dualtron X2, kt贸ry w realu mo偶e zasuwa膰 100 km/h, przy elektronicznym odci臋ciu 144 km/h...
Ale za ponad 6000 EUR to ja bym kupi艂 nowiutki elektryczny skuter np. PCX E o podobnych osi膮gach.