TwójCzarnyPan napisał/a:
Oczyścić z rdzy drucianą szczotką, dop🤬lić na gwint odrdzewiacz, zostawić na godzinę, przyp🤬olić w śrubę parę razy młotkiem, dop🤬lić więcej odrdzewiacza, zostawić na noc. A na drugi dzień próbować kluczem zmiennonastawnym, jeśli normalny za luźny. Albo jeśli masz klucze calowe, może znajdziesz taki zbliżony do metrycznego, ale mniejszy, który akurat będzie pasował.
Ogólnie, c🤬jowa robota. Odkręcanie takich śrub to jakieś 80% pracy. Robiłem kiedyś 20-letniego Golfa, teraz p🤬lę, oddaję auta do mechanika. Niech się męczy.
To wszystko już rozważałem, klucz nastawny też się będzie ślizgał, jeszcze są takie nasadki z ukośnie naciętymi ostrymi zębami w środku i one się wpasowują w łeb śruby ale nie będę do jednej roboty kupował zestawu drogich nasadek, już i tak mi zalega pełno narzędzi użytych tylko raz. Jeszcze kluczem do rur (tzw żaba) można spróbować. Mechanicy odpadają bo ci w mojej okolicy to zwykłe małe c🤬jki. Niemniej dziękuję ci bardzo za tę wypowiedź.