mazga50 napisał/a:
Rozwiń temat, kolego. Czy jej uniesienie/podniesienie również tak działa?
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU1)
z dnia 20 października 2015 r.
w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych
oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie
Rozdział 6 paragraf 61 punkt 7:
Rogatki zamykające ruch drogowy w kierunku zjazdu z przejazdu kolejowo-drogowego wyposaża się w kontrolę
położenia drąga rogatki powodującą, że każde uniesienie drąga rogatki o kąt większy niż 15° od poziomu położenia dolnego
krańcowego sygnalizuje ten stan na pulpicie sterującym
Ogólnie mówiąc, uniesienie rogatki wyjazdowej powinno zatrzymać pociąg. rogatka wjazdowa jest ryglowana i jej uniesienie powinno być niemożliwe. oprócz uniesienia pociąg zatrzymuje wyłamanie którejkolwiek rogatki, ponieważ paragraf 58 punk 6
6. Tarcza ostrzegawcza przejazdowa powinna wyświetlić sygnał ostrzegający Osp1 w momencie najechania pociągu na
czujniki załączające, w przypadku:
1) niezamknięcia rogatek przez pracownika obsługującego przejazd kolejowo-drogowy lub przejście;
2) braku ciągłości drąga rogatki na przejeździe kolejowo-drogowym lub przejściu obsługiwanych z odległości.