Skoro tyle jest historyjek, to i ja swoją dorzucę.
Po pierwsze, jestem ciotowym kierowcą, zdałem za 5 razem. Plastik mam i tylko tyle, za kółko nie siadam, "od starych" fury nie biorę, zwyczajnie nie potrzebuję. Znam moje możliwości i dziękuję.
Po drugie, egzaminatorzy są przeróżni. 5 praktyk, 5 egzaminatorów, 5 tras(!).
Nie ma czegoś takiego, jak stała trasa. Jeden raz oblałem, gdy miałem czteropasmówkę i powiedział mi: "proszę się kierować na Warszawę". Niestety jestem z nie tego miasta i nie znałem tego odcinka na pamięć (trzeba było się trzymać lewej strony). Ulica wyglądała jak litera Y, wiadomo, że eLka jedzie pierwszym pasem z prawej, więc ciężko mi było skręcić na drugi pas od lewej, żeby na tą Warszawę pojechać. Możecie powiedzieć "przecież są znaki, tablice"... owszem, ale pech chciał, że pionowych nad drogą nie widziałem, bo jechałem z rana pod słońce. I tutaj pojawia się dowód na niestałość tras:
2 prawe pasy były drożne, te skręcające w lewo były zakorkowane. Stałem na (licząc od lewej) 3 pasie i czekałem gdzie by się wcisnąć, ale po 5 sekundach egzaminator powiedział mi, żebym jechał dalej. Oczywiście egzamin niezdany, jednak dowiedziałem się także innej rzeczy. Jeżeli bym pojechał, prosto, wtedy nie było by to "niewykonanie polecenia - na Warszawę", tylko dopasowanie się do sytuacji na drodze.