Wpadniecie w poslizg i utrzymanie go w kontrolowany sposob przy uzyciu TYLNEGO napedu a zwykly poslizg golfem to dwie rozne rzeczy![]()
"Samochody używane w driftingu to głównie tylnonapędowe coupé, przeważnie samochody japońskie takie jak: Nissan Silvia, Nissan 200SX(s13, s14, s15), Nissan Skyline (wersje tylnonapędowe takie jak GTS-t), Toyota Corolla AE86, Toyota Supra, ale także Mazda RX-7, Mazda MX-5 (Miata), Toyota Soarer, Subaru Impreza. Ostatnio popularność zyskują także samochody amerykańskie, a w zawodach europejskich także samochody produkcji europejskiej, głównie BMW, czasem Ford Sierra czy też Opel Omega i Opel Manta."
GŁÓWNIE tylnonapędowe a nie TYLKO. Drift przy użyciu przednionapędowego auta jest o wiele trudniejszy do zrobienia i nie każdą technikę driftu można przy jego użyciu wykonac a tu macie techniki:
Linking − polega na przeniesieniu większej części masy auta na przednią część pojazdu za pomocą krótkich, lecz energicznych naciśnięć pedału hamulca w momencie, gdy rozpoczyna się zakręt. Wtedy koła tylnej osi tracą przyczepność i rozpoczyna się poślizg samochodu.
Clutch Kick − tzw. „strzał sprzęgłem”, polegający na chwilowym naciśnięciu pedału sprzęgła, zredukowaniu biegu i bardzo szybkim, energicznym puszczeniu go w trakcie przejeżdżania przez zakręt. Powoduje to gw🤬towną utratę przyczepności kół.
Lift Off Drift (Race Drift, Kensei Drift) − wykonuje się ją przy wejściu w zakręt puszczając na krótko pedał gazu, efektem czego jest powstanie niewielkiej nadsterowności powodującej poślizg, który kontroluje się operowaniem pedałem gazu i kontrowaniem kierownicą. Technika ta używana jest przy większych prędkościach w łagodniejszych zakrętach.
Feint Drift − przed zakrętem wykonuje się skręt w kierunku przeciwnym do kierunku zakrętu, a następnie gw🤬townie skręca się kierownicą we właściwą stronę rozpoczynając w ten sposób poślizg.
Dirt Drop Drift (Ground Drift) − polega na wyjechaniu tylną osią poza tor, gdzie przyczepność opon jest dużo mniejsza, co staje się przyczyną poślizgu.
E-Brake Drift (Emergency Brake Drift, Side Brake Drift) − najbardziej znana technika, polega na zaciągnięciu hamulca ręcznego przy wciśniętym sprzęgle, w momencie wchodzenia w zakręt.
Jump Drift − tzw. „podskok”, wykonuje się go na zakręcie przejeżdżając przez tarkę tylnym kołem, które w tym momencie podskakuje i można dzięki temu uzyskać chwilowy brak przyczepności oraz nadsterowność samochodu.
Long Slide Drift − jest to długo trwający drift, rozpoczyna się go za pomocą np. hamulca ręcznego dużo wcześniej przed zakrętem. Wymagana jest do tego duża prędkość samochodu.
Power Over − technika polegająca na mocnym naciśnięciu pedału gazu w momencie wchodzenia w zakręt. Wskutek buksowania kół samochód traci przyczepność i przechodzi w poślizg kontrolowany. Dodatkowym efektem wizualnym jest duża ilość dymu z opon. Technikę tę można wykonać tylko jeśli auto dysponuje wysoką mocą silnika (zob. muscle car).
Manji Drift − technika polegająca na driftowaniu zazwyczaj na prostym odcinku drogi od jednej krawędzi drogi do drugiej.
I skończcie te chore przesądy ze drift to tylko BMW e36 w gazie. Każdym autem można driftowac ale tylnonapędówki się najlepiej do tego nadają. Oczywiście mądrością na temat driftów podzieliła się ze mną ciocia wikipedia i kolega doświadczenie. (Nie jeżdżę obecnie golfem)
Większych bzdur dawno nie czytałem![]()
Ale no dobra, skopiowałeś to z wikipedii czy c🤬j wie skąd a teraz pokaż to pierwszemu lepszemu Japończykowi który ma jakieś tam pojęcie o driftingu i powiedz mu że golfem 3 też da się to robić![]()
Synku zapamiętaj sobie jedno! Drifting to tylnonapędowe samochody a czasami na 4 buty kute! A latanie "bokami na ręcznym pod tesco" to nigdy nie będzie drifting choćbyś sobie to nazwał nawet "super extra linking maderfaker"!
Niektórym się poj🤬o i każdy poślizg kontrolowany (bądź nie) nazywają driftingiem![]()
A co do technik któe zostały wymienione to jakbyś raczył zauważyć tyczą się tylko samochodów TYLNOnapędowych!
No chyba że wg Ciebie wciśnięcie gazu do oporu w zakręcie samochodem z napędem na przód jest bardzo mądrym pomysłem![]()
Wejście w zakręt przy użycia hamulca ręcznego, a następnie wyjście z niego poprzez dodanie gazu i wyprowadzenie przodu pojazdu tam gdzie chcemy nazywamy POŚLIZGIEM KONTROLOWANYM! A nie k🤬a driftingiem!
Gdyby to było jednoznaczne, znaczyło by że 99% kierowców rajdowych na odcinkach to drifterzy!
A co gorsza 100% użytkowników CC700 pod tesco również by nimi była!
"Każdym można driftować"![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Akurat BMW E30, E36 się bardzo do driftu nadaje ze względu na dobre rozłożenie masy, a czy w gazie czy nie to już nie ważne (czasami w gazie nawet lepiej gdyż jak mam nadzieje wiesz, czasami może być mniej paliwa przy lataniu bokiem i pompka nie zasysa tyle co powinna i silnik zacznie się krztusić, często w trialu 4x4 terenówki są celowo przerabiane na gaz własnie z tego powodu)
Pokaż mi przódośkę na zawodach driftingowych (tylko nie taką 4fun) a przywiozę Ci naczepę piwa![]()